MIĘDZYNARODOWE KONFERENCJE NIFC MIĘDZYNARODOWE KONFERENCJE NIFC

Program Program

16-18 WRZEŚNIA 2016 RADZIEJOWICE

PROGRAM

 

16 WRZEŚNIA, SESJA POPOŁUDNIOWA

16.00 otwarcie konferencji

Mieczysław Tomaszewski, Narodziny liryki instrumentalnej z ducha pieśni

Kenneth Hamilton, Vocality and Structural Generation in Chopin, Liszt and Alkan

David Rowland, Piano Sonority and Melody c.1800-1835

Dyskusja

 

17 WRZEŚNIA, SESJA PORANNA, 09.00

Irena Poniatowska, „Śpiewaj, gdy grasz"

Kristen Strandberg, The ‘Singing' Violinist as Artistic Genius in Nineteenth-Century France

Dyskusja

10.15-10.30 przerwa

Agnieszka Chwiłek, „Der Melodie schenke ich jetzt grosse Sorgfalt". Ewolucja melodyki utworów I dekady twórczości Schumanna

Nikita Mamedov, Chopin's Études: An Analytical Look into Lyricism and Musical Characterization

Stephan Lewandowski, Fantasies or Caprices. Adolph Bernhard Marx' Influence on the Instrumental Style of Felix Mendelssohn Bartholdy

Dyskusja

12.30-13.00 przerwa

Zbigniew Granat, Chopin's Tones, Schubert's Words: The Secret Program of the A Minor Prelude

Charris Efthimiou, On the Instrumentation of the Lyric Theme of Gretchen of Franz Liszt's ‘Faust Symphony'

Dyskusja

14.30-15.30 przerwa

 

17 WRZEŚNIA, SESJA POPOŁUDNIOWA, 15.30

Wojciech Nowik, Chopinowska „Eroica" - Nokturn c-moll op. 48 nr 1

Lauri Suurpää, From Quiet Lament to Raging Frustration: Vocal Topics in Chopin's Nocturne, Op. 48, No. 1

Meghan Chamberlain, Operatic Homoeroticism in Chopin's Nocturne in F major

Dyskusja

17.30-17.45 przerwa

Bruno Moysan, Liszt et Chopin à l'Opéra et aux Italiens. Qu'en est-il du théâtre ?

Silvia del Zoppo, Chopin's echoes in Italian piano music 1850-1880

Magdalena Oliferko, Hexameron - instrumentalny śpiew di bravura, czyli muzyczne studium psychologii postaci

Dyskusja

 

18 WRZEŚNIA, SESJA PORANNA, 09.00

Michael Pecak, ‘dire un morceau du musique': The Language Behind Chopin's Music

Risa Matsuo, Wpływ poezji polskiej na formę ballad Chopina

Dyskusja

10.30-10.45 przerwa

Krzysztof Bilica, Melos polski nad Dunajem

Wojciech Marchwica, Pieśni z komedioopery „Siedem razy jeden" Ludwika Dmuszewskiego i Józefa Elsnera jako wzorcowy przykład popularyzacji komediooper w pierwszej połowie XIX wieku

Jeremy Coleman, Melodic Flowers and the Mode of Production

12.30-13.00 dyskusja