EDUKACJA EDUKACJA

Konkurs "Klasyka w klasie. Najlepsza lekcja o muzyce polskiej" Konkurs "Klasyka w klasie. Najlepsza lekcja o muzyce polskiej"

Wyniki Konkursu dla Nauczycieli Muzyki Szkół Podstawowych

Klasyka w klasie. Najlepsza lekcja o muzyce polskiej

Jury: Grzegorz Michalski – przewodniczący, prof. Zofia Konaszkiewicz, Adam Świtała

 

Kat. I (grupa wiekowa: 1-3 klasa szkoły podstawowej)

Nagroda główna – p. Justyna Górska-Guzik (temat lekcji: Warszawska legenda opowiedziana muzyką - poznajemy suitę baletową Jana Maklakiewicza „Złota kaczka”)

 

Kat. II (grupa wiekowa: 4-8 klasa szkoły podstawowej)

Nagroda główna – p. Paweł Nowicki  (temat lekcji: W jaki sposób odczytywać symbole zawarte w utworze graficznym "Tren Ofiarom Hiroszimy" Krzysztofa Pendereckiego oraz utwory polskich artystów wizualnych: Pola Dwurnik "Objekt", Adam X "Elementy stylu ośmiornicowego" oraz Adam Witkowski "Prawda nie zawiera wskazówek". Muzyczne obrazy zespołu muzyki współczesnej Kwartludium)

 

Laureatom serdecznie gratulujemy!

Wszystkim uczestnikom dziękujemy za zaangażowanie i udział w Konkursie.

 

Wyniki I Etapu Konkursu dla Nauczycieli Muzyki Szkół Podstawowych

Klasyka w klasie. Najlepsza lekcja o muzyce polskiej

Jury: Grzegorz Michalski – przewodniczący, prof. Zofia Konaszkiewicz, Adam Świtała

 

DO II ETAPU KONKURSU PRZECHODZĄ:


Kat. I (grupa wiekowa: 1-3 klasa szkoły podstawowej)

Maria Bernaciak (temat lekcji: Taniec stylizowany a użytkowy na podstawie „Hej, od Krakowa jadę” Witolda Lutosławskiego), 

Justyna Górska-Guzik (temat lekcji: Warszawska legenda opowiedziana muzyką - poznajemy suitę baletową Jana Maklakiewicza - „Złota kaczka”),

Renāte Stivriņa (temat lekcji: Włodzimierz Kotoński – Etiuda na jedno uderzenie w talerz – odkryj w sobie artystę),

Izabela Witek (temat lekcji: Wenecka bajka o Witku i aleatoryzmie).

 

Kat. II (grupa wiekowa: 4-8 klasa szkoły podstawowej)

Monika Jazownik (temat lekcji: Bogusława Schaeffera niekończąca się opowieść),

Grzegorz Majka (temat lekcji: Muzyczne puzzle Juliusza Łuciuka, czyli o awangardzie dla najmłodszych),

Paweł Nowicki (temat lekcji: W jaki sposób odczytywać symbole zawarte w utworze graficznym Tren Ofiarom Hiroszimy Krzysztofa Pendereckiego oraz polskich artystów wizualnych- Pola Dwurnik- Objet, Adam X- Elementy stylu ośmiornicowego oraz Adam Witkowski- Prawda nie zawiera wskazówek.- Muzyczne obrazy zespołu muzyki współczesnej Kwartludium),

Weronika Święch (temat lekcji: Inspirowane folklorem – taniec narodowy w muzyce klasycznej na przykładzie Mazura z opery Halka Stanisława Moniuszki),

Izabela Witek (temat lekcji: Anonimowa, ale złota – dawna muzyka instrumentalna XVI w.).

 

Na nagrania lekcji w oparciu o scenariusze zakwalifikowane do II etapu konkursu czekamy do 21 października po adresem edukacja@nifc.pl

Osobom nie zakwalifikowanym do II etapu konkursu przekazane zostaną upominki w postaci wybranych publikacji Narodowego Instytutu Fryderyka Chopina.

Serdecznie gratulujemy wszystkim uczestnikom!

 

***

 

Narodowy Instytut Fryderyka Chopina ogłasza konkurs adresowany do nauczycieli muzyki szkół ogólnokształcących na najlepszą lekcję o polskiej muzyce dawnej, klasycznej lub współczesnej!

Celem lekcji jest zaznajomienie uczniów z wybranym utworem bądź grupą utworów muzycznych skomponowanych przez jednego z polskich kompozytorów. W trakcie zajęć nauczyciel powinien przygotować uczniów do wysłuchania utworu w całości lub w obszernym fragmencie, przybliżając jego najważniejsze cechy za pomocą wybranych przez siebie metod.

W pierwszym etapie Konkursu ocenie podlegać będą scenariusze lekcji. W drugim etapie Konkursu autorzy najwyżej ocenionych prac poproszeni zostaną o nagranie lekcji w oparciu o przesłane wcześniej scenariusze. Nagrania będą podstawą do wyłonienia zwycięzców.

 

Scenariusze lekcji wraz z formularzami zgłoszeniowymi należy nadsyłać do dnia 16 września 2018 r. na adres: edukacja@nifc.pl.

Informacja o przejściu do drugiego etapu zostanie przekazana do dnia 1 października 2018 r.

Na przygotowanie nagrania uczestnicy zakwalifikowani do drugiego etapu konkursu będą mieli czas do 21 października 2018 r.

Wyniki Konkursu zostaną ogłoszone 31 października 2018 r.

 

Regulamin

Formularz zgłoszeniowy

Wzór scenariusza

 

Do wygrania sprzęt grający i publikacje NIFC dla nauczyciela, pianino Yamaha Clavinova dla szkoły!

 

Więcej informacji: 
Dział Edukacji 
22 44 16 259 (pon.-pt. 9.00-16.00)
edukacja@nifc.pl

 

***

 

Poprzednia edycja:

Wyniki Konkursu dla Nauczycieli Muzyki Szkół Podstawowych

Klasyka w klasie. Najlepsza lekcja o muzyce poważnej

Jury: Grzegorz Michalski – przewodniczący, prof. Zofia Konaszkiewicz, Adam Świtała

 

Kat. I (grupa wiekowa: 1-3 klasa szkoły podstawowej)

Nagroda główna – nie przyznano

Wyróżnienie: p. Karolina Barańczuk (temat lekcji: Muzyka opowiada o… poznajemy tajemnicę Humoreski Antoniego Dworzaka)

Wyróżnienie: p. Patrycja Mazurek (temat lekcji: Poznajemy utwór Pizzicato Leo Delibesa)

 

Kat. II (grupa wiekowa: 4-8 klasa szkoły podstawowej)

Nagroda główna – nie przyznano

Wyróżnienie: p. Maria Bernaciak (temat lekcji: Bolero Maurice’a Ravela – najsłynniejsze ostinato muzyki poważnej)

Wyróżnienie: p. Michał Janicki (temat lekcji: Bolero tak samo, ale inaczej – dlaczego?)

 

Laureatom serdecznie gratulujemy!

Wszystkim uczestnikom dziękujemy za zaangażowanie i udział w Konkursie.

 

***

 

Zaproszenie do udziału w Konkursie - Atom String Quartet

Zaproszenie do udziału w Konkursie - Adam Świtała