Osoby związane z Chopinem Osoby związane z Chopinem

  • Bibliografia
  • Filmografia
  • Biogram
  • Adres
Florian  Boesch

Florian Boesch

Florian  Boesch

Florian Boesch rozpoczynał naukę śpiewu pod kierunkiem śpiewaczki-kameralistki Ruthilde Boesch. Występował w produkcjach operowych Universität für Musik und Darstellende Kunst oraz przedstawieniach niezależnych zespołów operowych. Pod batutą Marcello Viottiego wykonywał partię Silvana podczas koncertowego wykonania w Filharmonii Monachijskiej, zaś w wiedeńskim Konzerthaus wziął udział w wykonaniu IX Symfonii Beethovena pod batutą Clausa Petera. W Teatrze Miejskim w Klagenfurt wystąpił jako Hrabia Almaviva w Weselu Figara, Papageno w Czarodziejskim flecie i Guglielmo w Cosi fan tutte. W Teatrze w Wuppertalu śpiewał partię tytułową w Don Giovannim, zaś na Festiwalu w Bregencji wykonywał rolę Schaunarda oraz zastępował Marcella w Cyganerii. W październiku 2003 zadebiutował w Operze w Zurychu w roli Papagena. W 2004 roku młody baryton wystąpił w wiedeńskiej Volksoper jako Figaro w Weselu Figara, Leporello w Don Giovannim oraz Papageno w Czarodziejskim flecie. Latem 2004 śpiewał po raz pierwszy na Festiwalu w Salzburgu partię Komisarza policji w nowej produkcji Kawalera Srebrnej Róży Richarda Straussa pod batutą Semyona Bychkova, następnie zaś zadebiutował jako Guglielmo w Cosi fan tutte w Teatrze Miejskim w Klagenfurt.

We wrześniu 2002 miał miejsce znakomity debiut recitalowy Floriana Boescha na Schubertiadzie w austriackim Schwarzenberg, po którym artysta wystąpił z recitalami w nowojorskim Österreichische Kulturinstitut oraz na Festiwalu Styriarte w Grazu.

Później Boesch występował jako Tiridate w Radamisto Haendla w Salzburgu, w Orlando Paladino Józefa Haydna pod batutą Nikolausa Harnoncourta w wiedeńskiej Musikverein, w Mszy c-moll Mozarta oraz Pasji Mateuszowej Bacha pod Helmuthem Rillingiem oraz na Festiwalu Styriarte w Grazu w interpretacjach Chorphantasie  Beethovena i Alexanderfest Haendla pod kierunkiem Nikolausa Harnoncourta. W Łazarzu Schuberta wykonywał partię Szymona w wiedeńskiej Musikverein (dyr. Nikolaus Harnoncourt), a także wziął udział w wykonaniach Mesjasza Haendla (dyr. Martin Haselböck). W Wiedniu wykonywał pieśni Mahlera z Des Knaben Wunderhorn oraz Mszę B-dur Schuberta; w Ljubljanie - Pasję wg św. Mateusza C.Ph.E. Bacha, w amsterdamskim Concertgebouw - La Resurrezione Haendla oraz orkiestrowe wersje Pieśni Schuberta z Chamber Orchestra of Europe pod batutą Nikolausa Harnoncourta.

W sezonie 2005-2006 wystąpił m.in. z solowym recitalem na Międzynarodowym Festiwalu w Edynburgu, jako Papageno w nowej produkcji Czarodziejskiego fletu w moskiewskim Teatrze Bolszoj (dyr. Steuart Bedford, reż Graham Vick), Mszy c-moll oraz Zaide Mozarta w wiedeńskiej sali Musikverein (dyr. Nikolaus Harnoncourt) oraz jako Figaro, Guglielmo i Papageno w Teatrze Państwowym w Stuttgarcie i ponownie z recitalem solowym na Schubertiadzie w Schwarzenbergu. Na Festiwalu w Salzburgu w 2006 roku interpretował rolę Antonia w Weselu Figara (reż. Claus Guth).

W sezonie 2006-2007, śpiewał m.in. na Festiwalu w Lucernie w Prima la Musica Antonia Salieriego, w wiedeńskiej Musikverein w Apollu i Dafne Haendla oraz w Theater an der Wien w Requiem Mozarta z Hamburg Ballett (dyr. John Neumeier) i w światowej prapremierze I Hate Mozart Bernharda Langa (reż. Michael Sturminger); kreował rolę Papagena w moskiewskim Teatrze Bolszoj, Teatrze Państwowym w Stuttgarcie i wiedeńskiej Volksoper; występował też w londyńskiej Wigmore Hall, amsterdamskiej Sali Królewskiego Concertgebouw, wiedeńskiej Musikverein oraz Auditorio Milano di Giuseppe Verdi.

W 2009 roku artysta wystąpił w Warszawie podczas festiwalu "Chopin i jego Europa". 


 

Wg kategorii: